BENCICKE MOTOR SERVICE
Poprad, Tatranská u. 45
Spóroljon üzemanyagot velünk!
Szeretne kevesebbet tankolni, úgy hogy semmilyen szokásán nem kell változtatnia?
A MOTOR+ ról bővebben
Részletes, mindenre kiterjedő leírás a MOTORPLUSZ-ról!
A motorok kopásának közel 50%-át a hidegindításkor és a szélsőséges körülmények (túl hideg, túl meleg) közötti üzemeltetéskor fellépő kenéshiány okozza! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy hidegindítás, 200 km futásteljesítmény kopásának felel meg. Minden autós érdeke az, hogy ennek kiküszöbölésével nagymértékben növelje jármûvének élettartamát, és gazdaságosabbá tegye annak használatát. Nagy-Britannia az USA és Magyarország számos kutatólaboratóriumában keltett igazi tudományos szenzációt egy új kenési elmélet alapján kidolgozott anyag, amely néhány mérnök, kutató és egyetemi oktató alkotási vágyának köszönhetően jött létre.
A MOTORPLUSZB-D motorolaj-adalék hatása
A MOTORPLUSZ B-D a szokásos poláris tulajdonságú olajadalékokkal szemben Bipoláris tulajdonságú és minden súrlódó felületen kb. 1 mikrométer vastag, folyton regeneráló bevonatot képez. Így teljesen lefedi a 0,4 mikrométer vastagságú felületi érdességeket, míg a szokásos adalék által képzett bevonat 0,1 mikrométer. A bevonat képződése 15 perces üzemeltetés alatt már érzékelhető és 1 óra alatt teljessé válik.
A MOTORPLUSZ B-D motorelixír 1 mikrométeres védőbevonata a felületeken megakadályozza a fém- fém érintkezést.
Kopáscsökkenés, élettartam növekedés
A motorkopás sebessége legegyszerûbben a fő szerkezeti elem, a vas kopásával jellemezhető. A vaskopás nagyságrendje 10-6 g/h, az alkalmazott radioizotópos vizsgálati módszerünk 10-7 g/h érzékenységgel mérte a vas mennyiségét az olajszûrőben és az olajmintában, fékpados és üzemi kísérletekben. A fékpadi mérések ~10 000 üzemórás motorkísérletre, az üzemi kísérletekben ~50 000 000 km-es futtatás ellenőrzésére terjednek ki Magyarországon, az USA-ban és Nagy-Britanniában. A vizsgáltok autóbuszokra, tehergépkocsikra, személygépkocsikra és dugattyús repülőgépekre terjedtek ki. Megállapításaink szerint a kopás felére csökkent a MOTORPLUSZ-B-D hatására.
Kopásváltozás a MOTORPLUSZ-B-D hatására a Borsod Volán Vállalatnál üzemelő jármûveknél
A felére csökkent kopássebesség eredményeként a motorélettartam megkétszereződik.
Üzemanyag megtakarítás
A Budapesti Közlekedési Vállalatnál és a Borsod Volán Vállalatnál autóbuszokkal, illetve Nagy- Britanniában személygépkocsikkal végzett mérések, 10% fölötti üzemanyag-megtakarításról adtak számot. Tipikus mérési eredményeket mutat be a következő táblázat.
A BV 39-52 Ikarus 256 autóbusz üzemanyag-fogyasztásának változása a MOTORPLUSZ-B-D hatására
A VR 80-83 IFA nyerges vontatóval ugyanott 8-9%-os üzemanyag megtakarítást mértek. A Budapesti Közlekedési Vállalatnál két db. Csuklós autóbusszal folytatott kísérletben a RÁBA D 2156 HM6U motor üzemanyag fogyasztása kb. 20%-al csökkent, amely 30 000 km-en keresztül megmaradt. Nagy-Britanniában Vauxhall Astra személygépkocsival 18%-os volt az üzemanyag megtakarítás. Megállapítható, hogy 10%-osnak vett üzemanyag megtakarítás reálisnak tekinthető.
Megrendelem
Legyen a partnerünk és keressen sok pénzt viszonteladással!
Partnerprogram
Kompressziónövekedés
A kompressziónövekedést vizsgálták:
- RÁBA-MAN motorokon, Borsod Volán Vállalatnál
- A Budapesti Közlekedési Vállalatnál
- Az Autóklub Mûszaki Állomásán Budapesten
- A Budapesti Mûszaki Egyetem Jármûgépészeti Intézetében
A vizsgálatok szerint az adalékkal elérhető, vagy jól megközelíthető volt az eredeti kompresszió. A nagyobb kompresszió hiányú hengerekben a javulás nagyobb, s így a kompresszió egyenletessé válik. Ez gyakorlatilag egyfajta motorfelújítást jelent.
Példaként mutatjuk be a TZ 21-73 forgalmi rendszámú SKODA S 120 gépkocsimotor kompresszió- változását a MOTORPLUSZ-B-D kezelés hatására.
Autóbuszokon a Borsod Volán Vállalatnál mértek kompresszió változásokat. Tipikus mérési eredmények láthatóak a következő táblázatban.
RÁBA-MAN motor kompresszió-változása a MOTORPLUSZ-B-D kezelés hatására
A mérési adatokból megállapítható, hogy a MOTORPLUSZ-B-D-kezelés a motorban kompresszió növekedést eredményez.
A MOTORPLUSZ-B-D motorteljesítmény növelő hatása
A MOTORPLUSZ-B-D hatására bekövetkező súrlódás- és kopáscsökkenés nagyobb motorteljesítményt eredményez. A RICARDO Consulting Engineers Ltd. (UK) vizsgálta Ford motoron a teljesítmény változást MOTORPLUSZ-B-D nal, ESSO Superlube olajjal és bázisolajjal.
Az eredményeket a következő táblázat tartalmazza.
Ford motor teljesítménye különböző olajokkal fékpadon mérve
A mérési adatokból megállapítható, hogy a motorteljesítmény jelentősen javul a MOTORPLUSZ-B- D kezelés hatására. Megállapítható az is, hogy csupán bázisolajat és MOTORPLUSZ-B-D-t tartalmazó kenőanyaggal a legnagyobb a teljesítmény.
A kenőolaj felhasználás csökkenése
A kenőolaj felhasználás csökkenése két részből tevődik össze. Az egyik az, hogy a kenőolaj fogyasztás kb. 30%-al csökken a MOTORPLUSZ-B-D hatására, a másik része pedig abból adódik, hogy az olajcsere-ciklus megkétszerezhető. A 15 000 km-es olajcsere-ciklus alkalmazásával 30 000 km-re számított olajszükséglet 25 literes olajtöltetnél 50 liter, a 30 000 km-re számított olajfogyasztás 0,5 liter/1000 km-es átlaggal 15 liter, ez összesen 65 liter. A MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásával az olajcsere ciklus 30 000 km-re emelhető, és az olajfogyasztás kb. 30%-al csökken. Ez esetben a szükséges olaj mennyisége 25 liter olajtöltet plusz 15 liter olajfogyasztás helyett 10 liter, ez összesen5 liter olajfogyasztását jelenti 30 000km-es futtatás alatt. A megtakarított olaj mennyisége tehát 30 liter. A személygépkocsiknál is hasonló eredmények jelentkeztek, s a 10 000 km-es olajcsere ciklus 20 000 km-re emelhető.
A káros emisszió csökkenése
A káros emisszió csökkenését a Borsod Volán Vállalatnál, a Budapesti Közlekedési Vállalatnál, az Autóklub Mûszaki állomásán, a Liverpooli Mûegyetemen mérték. Egybehangzó megállapítás szerint a káros emisszió csökkenése a MOTORPLUSZŽ-B-D hatására legalább 30%. A Budapesti Közlekedési Vállalatnál pl. a koromtartalom csökkenése a 60%-ot is elérte. A káros emisszió ilyen mértékû csökkentése a zöldkártya megszerzését is nagymértékben segíti.
Zajcsökkenés
A motorok MOTORPLUSZ-B-D-os kezelése által létrehozott 1 mikrométer vastagságú a súrlódó felületeken megakadályozza a fém-fém érintkezését és így csökkenti az ebből eredő zajt. A Liverpooli Mûegyetemen végzett mérések szerint az elért zajcsökkenés 4dB.
Összegzés
A MOTORPLUSZ-B-D motorolajadalék kezelésével elérhető:
~30% káros emisszió csökkenés
~10% üzemanyag fogyasztás csökkenés
~30% olajfogyasztás csökkenés
~50% motorkopás csökkenés (élettartam kétszeresére nő)
motorzaj csökkenés 4dB-el
A MOTORPLUSZ-B-Dos kezeléssel elérhető kompressziónövekedés egyfajta motorfelújítást eredményez.
A MOTORPLUSZ-B-Dos motorkezelés gazdaságos, mert ára már az üzemanyag fogyasztás csökkenéséből többszörösen megtérül.
Megrendelem
Legyen a partnerünk és keressen sok pénzt viszonteladással!
Partnerprogram
Gazdasági adatok a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásához
AUTÓBUSZOKON ÉS
NYERGES VONTATÓKON
A gazdaságosságot a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásával elérhető
- 10%-os üzemanyag-felhasználás csökkenéséből
- az olajcsere ciklus megkétszerezéséből, valamint az üzem közbeni olajfogyasztás 60%-os csökkenéséből
- az 50%-os kopáscsökkenésből eredő megkétszereződő motorélettartam kedvezőbb amortizációjából és a
- felhasznált MOTORPLUSZ-B-D árából számítjuk
1.Az átlagos üzemanyag-felhasználás 30 000 km futásteljesítménynél autóbuszok és tehergépkocsik esetében 40 liter/100 km átlagos fogyasztást figyelembe véve 12 000 liter, amely 310 Ft/liter gázolaj árával számolva 3.720.000 forint kiadást jelent. Ebből a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásával megtakarítható átlagosan 10% azaz 372.000 Ft.
2. Az olajcsere-ciklus megkétszerezéséből (15 000 km helyett 30 000 km-es csereciklus) 25 liter kenőolaj takarítható meg, amelynek ára 1 200 Ft-al számolva 30 000 Ft. Az üzem közbeni kenőolajfogyasztás az elfogyasztott üzemanyaghoz viszonyítva 0,4%-ról átlagosan 0,12%-ra csökken, így a várható 48 liter olaj helyett 14,4 liter fogy. Ez 33,6 liter kenőolaj megtakarítást eredményez, ezzel 40 320 Ft-tal csökken a költség. A kenőolaj megtakarításából származó nyereség tehát várhatóan 70 320Ft.
3. Az 50%-os kopáscsökkenésből adódó megkétszerezett élettartam felére csökkenti a km-re átszámított amortizációs költséget. Egy autóbusz vagy nyerges vontató árát 30 millió Ft-nak véve ebből a motor árát 6 millió Ft-nak számítva, az amortizációra elfogadott számítási mód szerint a km-re számított érték a bekerülési érték 1 milliomod része. Ezért a megkétszerezett élettartamnál ez az érték 6Ft/km helyett 3Ft/km lehet. A 30 000km-re számított amortizációs költség 180 000 Ft helyett 90 000 Ft lesz. Az elérhető megtakarítás tehát 90 000Ft a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásának köszönhetően.
4. A felhasznált MOTORPLUSZ-B-D ára 15.900 Ft (2 flakon)
Összefoglalva:
A megtakarítás a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásával 30 000km lefutása során
- Üzemanyag felhasználás csökkenéséből: 372 000 Ft
- Kenőolaj felhasználás csökkenéséből: 70 320Ft
- Kopáscsökkenésből származó csökkentett amortizációból: 90 000Ft
Összesen: 532.320Ft megtakarítás érhető el, ez a MOTORPLUSZ-B-D árának több mint 33 szorosa!
Gazdasági adatok a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásához
SZEMÉLYGÉPKOCSIKBAN
A MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásával elérhető
1.) 10%-os üzemanyag-felhasználás csökkenés
2.) az olajcsere ciklus megkétszerezése, valamint az üzem közbeni olajfogyasztás 60%-os csökkenése
3.) az 50%-os kopáscsökkenésből eredő megkétszereződő motorélettartam kedvezőbb amortizációja
Konkrét számítás egy átlagos autó esetén:
1.) Az átlagos üzemanyag-felhasználás 20 000 km futásteljesítménynél személygépkocsik esetében 8 liter/100 km, az elérhető átlagos megtakarítás 0,8liter/100km.
A megtakarítható 160 liter (200*0,8 liter) üzemanyag ára 300 FT/liter értékkel számolva 48 000 Ft.
2.) Az olajcsere ciklus megkétszerezéséből (10 000 km helyett 20 000 km) 5 liter kenőolaj takarítható meg. Ezt még növeli az üzem közbeni olajfogyasztás csökkenéséből adódó 1 liter megtakarítás.
Az olajfogyasztás csökkenéséből származó megtakarítás 1 200Ft/literrel számolva 7 200 Ft.
3.) Az 50%-os kopáscsökkenésből adódó megkétszerezett élettartam csökkenti a megtett km-re átszámított amortizációs költséget. Az átlagos személygépkocsi árát 3 000 000 Ft-nak és a motor árát 750 000 Ft-nak számolva, az amortizációs költség becsült értéke 1,/Ft/km. Ezért a 20 000km-re számított amortizáció 36 000Ft, amely
a MOTORPLUSZ-B-D alkalmazásának köszönhetően 18 000 Ft-al csökken.
4. A felhasznált MOTORPLUSZ-B-D ára 5950 Ft (1 flakon)
Hírek
Most minden funkciót 10%-os kedvezménnyel kaphat meg!
Szombatonként 10 órától egészen este 8-ig!
Műhelyünkben kiegészítő eszközöket lehet vásárolni valamint autóápolási dolgokat!
Ha most nálunk rakatja fel nyári gumiját, akkor akciósan vásárolhatja meg a legújabb MOTOR+ motorolajat. Az ajánlat 2010. 05.10.-ig érvényes!
Szavazás